Subject: FW: FW: ARVAMUS Kuivhüdrandi rajamine 12165 km 3,50 Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee äärde
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Tue, 25 Feb 2025 13:21:50 +0200

From: Martin Lauri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, February 25, 2025 10:29 AM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: FW: ARVAMUS Kuivhüdrandi rajamine 12165 km 3,50
Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee äärde

Tere!

Saadan parandatud ja täiendatud projekti viimase versiooni.

Saatsin ka valla ehitusspetsialistile.

https://www.dropbox.com/scl/fo/wo1j1x170ak5vpbb4le3n/AIx9XH4kxtRmkWoRKSYwi
pQ?rlkey=wtukkboqyyid2nmpgelv1spw8
<https://www.dropbox.com/scl/fo/wo1j1x170ak5vpbb4le3n/AIx9XH4kxtRmkWoRKSYw
ipQ?rlkey=wtukkboqyyid2nmpgelv1spw8&st=wof2kg7g&dl=0> &st=wof2kg7g&dl=0

Tervitades,

Martin Lauri

Hiiumaa Sport

+372 54516979

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: Monday, 24. February 2025 at 14:27
To: Martin Lauri <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: Re: FW: ARVAMUS Kuivhüdrandi rajamine 12165 km 3,50
Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee äärde

Tere!

Parandatud versiooni digidoc manuses.

Projekt koos algfailidega leitav lingilt.

https://www.dropbox.com/scl/fo/wo1j1x170ak5vpbb4le3n/AIx9XH4kxtRmkWoRKSYwi
pQ?rlkey=wtukkboqyyid2nmpgelv1spw8
<https://www.dropbox.com/scl/fo/wo1j1x170ak5vpbb4le3n/AIx9XH4kxtRmkWoRKSYw
ipQ?rlkey=wtukkboqyyid2nmpgelv1spw8&st=wof2kg7g&dl=0> &st=wof2kg7g&dl=0

Lugupidamisega

Pille Part
Legian OÜ
Mob.5101 346

19.02.2025 08:59 kirjutas Martin Lauri:

Tervitus!

Allpool veel mõned tähelepanekud. Viska pilk peale.

Tervitades,

Martin Lauri

Hiiumaa Sport

+372 54516979

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Date: Wednesday, 19. February 2025 at 08:42
To: Hector Otero Jimenez <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >, Martin
Lauri <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Gunnar Mägi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: ARVAMUS Kuivhüdrandi rajamine 12165 km 3,50
Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee äärde

Tere

Märkused projektile:

     * Seletuskirja osas 2 valed andmed

     * Ei ole üheselt arusaadav, millist nähtavuskolmnurka – 3x80 m
või 5x80 m on kasutatud. Seletuskirjas

, joonistel vist 5x80 m? Palume korrigeerida, et oleks üheselt
arusaadav.

     * Osas 4 palun viidata Transpordiametile

     *

Vastavalt menetluspraktikale sõlmime huvitatud isikuga (kinnistu
omanik või tema volitatud esindaja) ristumiskoha ehitamise lepingu
ristumiskoha põhiprojekti alusel enne kinnistule kavandatava rajatise
ehitusloa eelnõu kooskõlastamist. Nii saame ehitusloa kooskõlastada
veendumusega, et ristumiskoha lahendus on nõuetekohane ja elluviidav.
Kas lepingu (eelnõu tutvumiseks manuses) sõlmime Hiiumaa
Vallavalituse või Hiiumaa Spordiga?

From: Gunnar Mägi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, February 18, 2025 3:00 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: ARVAMUS Kuivhüdrandi rajamine 12165 km 3,50
Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee äärde
Importance: High

Tere,

Edastan arvamuseks, tuli nn laienduse projekt, eelnevalt olid nõuded
ja ehr-is eitav, lisan ka need.

Kas nüüd hakkab looma?

Parimat

Gunnar

From: Hector Otero Jimenez <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 17, 2025 1:42 PM
To: Gunnar Mägi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Ed: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee
äärde

Tere Gunnar,

Jagan teiega see projekt millest me rääkisime.

Anna teada kui on midagi vaja muuta.

Parimat

Hector O. Jimenez

Ehitusspetsialist

Hiiumaa Vallavalitsus

Tel.: 4636846

Mob.: 53633373

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

-------------------------

Saatja: Martin Lauri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 17. veebruar 2025 10:48
Adressaat: Hector Otero Jimenez <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee
äärde

Tere!

Saime nüüd TRAM’si märkused teega külgnva ala osas projektis
korrigeeritud. Manuses siis nõutud projekt teega külgneva ala osas.

Pane siis Plus house OÜ kuivhüdrandi projekt ka selliselt kokku, et
saame selle esitada.

Lisan juurde kinnituskirja mustandi. Kas saad palun Galinalt uurida,
kas selliselt vormistatult sobib. Kui jah siis palun Hergol selle
allkirjastada.

Tervitades,

Martin Lauri

Hiiumaa Sport

+372 54516979

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: Sunday, 16. February 2025 at 14:45
To: Martin Lauri <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: Re: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee
äärde

Tere!

Projekt ja digiallkirjastatud projektikaust, mis sisaldab ainult
PDF-dokumente, on allalaaditav lingilt.

https://www.dropbox.com/t/fS0PLfVdsJT5O4zA [2
<https://www.dropbox.com/t/fS0PLfVdsJT5O4zA> ]

Minu tagasiside rohelisega.

     * Saab kasutada nähtavuskolmnurka 3x80 m, seletuskirjas ja
joonis(t)el korrigeerida. Korrigeeritud
    * Mahasõidu, platsi kandevõimeks tuleb arvestada vähemalt 25 t.
See info projektist puudub, lisada. Ei leidnud normidest täpset
teavet selle kohta, millise kandevõimega on „Tüüpkatendid
väikese liiklussagedusega teedele“ dimensioneeritud. Kuid
arvestades, et sarnane katend on kasutusel paljudel sõiduteedel,
peaks käesoleva projekti planeeritav pindamisega katend olema piisava
kandevõimega, st vähemalt 25 tonni.
    * Seletuskirjas viidatud tähispostidele, joonisel neid ei ole. Viia
seletuskiri ja joonised vastavusse. Lisatud – tähispostid lisasin
selleks, et manööverdamine toimuks pinnatud alal. Lisaks ei ole
teada, kas talvel tasku lahti lükatakse, mistõttu aitavad
tähispostid platsil ja mahasõidul paremini orienteeruda ka lume
korral.
    * Teelaienduse pikkusmõõdud puuduvad. Lisatud
    * Palun lisada seletuskirja laused: „Riigitee nr 12165
Kärdla-Hausma-Lennujaama tee lõik km 1,724-4,062 oli
säilitusremondi (pindamine) objekt 2022. aastal. Tuleb arvestada, et
riigitee katendile ja kõikidele väljaehitatud rajatistele kehtib
ehitaja poolne garantii 3 aastat alates tööde vastuvõtmise
kuupäevast (kuni 21.11.2025) ning riigitee konstruktsioonide ja
rajatiste kahjustamine peab koostatavas projektis olema välistatud".
Lisatud
    * Minu arvates on seletuskirjas fotodel 1 ja 2 vaatesuunad läinud
vahetusse. Jaa, nõus, pildi alune sõnastus on eksitav.

Lugupidamisega

Pille Part
Legian OÜ

Mob.5101 346

11.02.2025 08:30 kirjutas Martin Lauri:

Tere, Pille

Anna palun märku kui oled saanud projektis muudatused ära teha.
Tean
siis planeerida järgmisi samme.

Tervitades,

Martin Lauri

Hiiumaa Sport

+372 54516979

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Martin Lauri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Date: Wednesday, 5. February 2025 at 11:43
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee
äärde

Tere!

Saadan edasi TRAM’si kommentaarid. Palun tee täiendused ja
parandused.

Tervitades

Martin Lauri

Hiiumaa Sport

+372 54516979

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Date: Wednesday, 5. February 2025 at 11:36
To: Martin Lauri <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: RE: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee
äärde

Tere

Vabandust, et tagasiside viibis.

Vastus küsimusele – nähtavus tuleb tagada. See ei tähenda
tingimata metsa eemaldamist, lageraiet. Võib olla piisav ka võsa
ja
puude alumiste okste eemaldamine kuni kõrguseni 2,5 m, võib-olla
ka
mõne peenema tüvega puu eemaldamine. Kuna ristumiskohal on ehk
teenindustaskut kasutab alla 100 sõiduki ööpäevas, on sobiv
liitumisnähtavus seal 3x80 m (ligikaudne asukoht näidatud
Maa-ameti
kaardi väljavõttel).

Projektist :

* Saab kasutada nähtavuskolmnurka 3x80 m, seletuskirjas ja
joonis(t)el korrigeerida.
* Mahasõidu, platsi kandevõimeks tuleb arvestada vähemalt 25
t.
See info projektist puudub, lisada.
* Seletuskirjas viidatud tähispostidele, joonisel neid ei ole.
Viia
seletuskiri ja joonised vastavusse.
* Teelaienduse pikkusmõõdud puuduvad.
* Palun lisada seletuskirja laused: „Riigitee nr 12165
Kärdla-Hausma-Lennujaama tee lõik km 1,724-4,062 oli
säilitusremondi (pindamine) objekt 2022. aastal. Tuleb arvestada,
et
riigitee katendile ja kõikidele väljaehitatud rajatistele kehtib
ehitaja poolne garantii 3 aastat alates tööde vastuvõtmise
kuupäevast (kuni 21.11.2025) ning riigitee konstruktsioonide ja
rajatiste kahjustamine peab koostatavas projektis olema
välistatud“.
* Minu arvates on seletuskirjas fotodel 1 ja 2 vaatesuunad
läinud
vahetusse.

Palun projekti korrigeerida, esitada seejärel meile uuesti
kooskõlastamiseks. Mahasõidu projekti kooskõlastuse vormistame
ristumiskoha ehitamise lepinguna, mille sõlmime huvitatud isikuga.
Kes on kinnistu omanik, kellega sõlmime lepingu?

From: Martin Lauri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, January 30, 2025 10:32 AM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee
äärde

Tere!

Üks täpsustav küsimus ka.

Nõue 7.8 mainib nähtavuskolmnurka ja vajadusel metsa
likvideerimist-

Kas projekti eskiisis näidatud nähtavuse raie ala on nõue või
hetkel ikkagi projekteeria tõlgendus.

Parimate soovidega,

Martin Lauri

Hiiumaa Sport

+372 54516979

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Martin Lauri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Date: Wednesday, 29. January 2025 at 14:40
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee
äärde

Tere, Marje-Ly

Oleme valmis saanud kuivhüdrandi teenindava teelaienduse projekti
eskiisi. Kas Teil võimalik, sellele pilk peale heita, et kõik
oleks
kooskõlas TRAM’i poolt esitatud nõuetega.

Projekti eskiisi link.

https://www.dropbox.com/scl/fo/ecpwwevawnuumtyios16h/APA7Jq6cjHoK1fVZPcOi1
Mo?rlkey=p1vz01yzudob9it2vwkegvj80
<https://www.dropbox.com/scl/fo/ecpwwevawnuumtyios16h/APA7Jq6cjHoK1fVZPcOi
1Mo?rlkey=p1vz01yzudob9it2vwkegvj80&st=ow6kcx9k&dl=0> &st=ow6kcx9k&dl=0

[1
<https://www.dropbox.com/scl/fo/ecpwwevawnuumtyios16h/APA7Jq6cjHoK1fVZPcOi
1Mo?rlkey=p1vz01yzudob9it2vwkegvj80&st=ow6kcx9k&dl=0> ]
[1 [1]]

Ette tänades ja parimate soovidega

Martin Lauri

Hiiumaa Sport

+372 54516979

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Date: Sunday, 24. November 2024 at 22:16
To: Martin Lauri <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: RE: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee
äärde

Tänan kiire vastuse eest!

Kui Päästeameti poolt asukoht OK, siis küsimust ei ole. Saan meie
nõuded välja anda, tõenäoliselt homme.

From: Martin Lauri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, November 24, 2024 10:12 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee
äärde

Tere!

Hüdrant on täna konkreetselt jah mõeldud Suusamäe kinnistule
rajatud olme- ja teenindushoone tarvis. Siiski oleks sellel ka laiem
mõõde kuna piirkonnas on veel palju eramuid.

Täna on seal kunstlume tootmise tiigis suur kogus vett olemas ja
sellele saab anda ka paralleelselt teise funktsiooni.

Päästeameti ametnikud on selle heaks kiitnud.

Ehitusloa väljastamisel nõustus Päästeamet Paluküla kiriku
kõrval oleva veevõtukohaga.

Kasutusloa väljaandmisel ei vasta see enam tingimustele.

Tervitades,

Martin Lauri

Hiiumaa Sport

+372 54516979

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Marje-Ly Rebas <[email-masked]>
Date: Sunday, 24. November 2024 at 21:38
To: Martin Lauri <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: RE: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee
äärde

Tere

Palun täpsustage, millise hoone teenindamiseks hüdranti
kavandatakse.

Lähtudes määrusest „Veevõtukoha rajamise, katsetamise,
kasutamise, korrashoiu, tähistamise ja teabevahetuse nõuded,
tingimused ning kord“ peab veevõtukoht paiknema hoone kaugeimast
sissepääsust või rajatise kaugeimast ligipääsetavast punktist
kuni 200 meetri kaugusel. Suusamäe kinnistul asuv Paluküla
terviseraja teenindushoone asuks kavandatavast hüdrandist ca 900
meetri kaugusel. Kas ikka seda hoonet teenindav hüdrant?

From: Martin Lauri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, November 21, 2024 12:06 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee
äärde

Tere!
Edastan Teile ka suhtluse RMK’ga, et kõik osapooled oleksid
ühises
infoväljas.

Millised on Transpordiameti poolt esitatavad nõuded hüdrandi
asukohale ja parkimistaskule.

Lugupidamisega,

Martin Lauri

Hiiumaa Sport

+372 54516979

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Jürgen Kusmin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: Wednesday, 20. November 2024 at 16:01
To: Martin Lauri <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Andres Tammeveski <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee
äärde

Tere!

Plaaniga põhimõtteliselt nõus. Plats on Pühalepa OV käes
rendil,
tema õnnistus projektile on ka vältimatu. Samuti TRAMi heakskiit,
kuna parkla jääb teekaitsevööndisse. Kui need karid ületatud,
siis võime projektjoonisele otsa vaadata ja kooskõlastada. Meie
soov
oleks, et kavandatav parkla avalikku kasutusse jääks.

Lugupidamisega

Jürgen Kusmin

RMK Kinnisvaraosakond

Planeeringute spetsialist

505 3387

Saatja: Martin Lauri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 15 November 2024 14:55
Adressaat: Andres Tammeveski <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Kuivhüdrandi rajamine Kärdla-Hausmaa-Lennujaama tee äärde

Tere!
Seoses Paluküla terviseraja olme- ja teenindushoone kasutusloaga
soovib päästeamet, et rajaksime kuivhüdrandi.

Kõige sobilikum koht selleks oleks kunstlume tootmiseks mõeldud
veereservuaari vahetus lähedus, et seda vett siis hüdrandis
kasutada.

Olen visandanud kerge joonise. Vaata palun manust. Hüdrandi juurde
rajataks siis ka ca 40m2 parkimistasku. Selleks, et seda rajada
tuleb
5-7 puud sealt maha võtta. Milline oleks RMK poolne seisukoht
sellele.

Lugupidamisega,

Martin Lauri

Hiiumaa Sport

+372 54516979

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga
kaasa tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja
sisu turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga
kaasa tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja
sisu turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga
kaasa tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja
sisu turvalisuses kindel.

Links:
------
[1
<https://www.dropbox.com/scl/fo/ecpwwevawnuumtyios16h/APA7Jq6cjHoK1fVZPcOi
1Mo?rlkey=p1vz01yzudob9it2vwkegvj80&st=ow6kcx9k&dl=0> ]

https://www.dropbox.com/scl/fo/ecpwwevawnuumtyios16h/APA7Jq6cjHoK1fVZPcOi1
Mo?rlkey=p1vz01yzudob9it2vwkegvj80
<https://www.dropbox.com/scl/fo/ecpwwevawnuumtyios16h/APA7Jq6cjHoK1fVZPcOi
1Mo?rlkey=p1vz01yzudob9it2vwkegvj80&st=ow6kcx9k&dl=0> &st=ow6kcx9k&dl=0

[1
<https://www.dropbox.com/scl/fo/ecpwwevawnuumtyios16h/APA7Jq6cjHoK1fVZPcOi
1Mo?rlkey=p1vz01yzudob9it2vwkegvj80&st=ow6kcx9k&dl=0> ]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga
kaasa tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja
sisu turvalisuses kindel.

Links:
------
[1]
https://www.dropbox.com/scl/fo/ecpwwevawnuumtyios16h/APA7Jq6cjHoK1fVZPcOi1
Mo?rlkey=p1vz01yzudob9it2vwkegvj80
<https://www.dropbox.com/scl/fo/ecpwwevawnuumtyios16h/APA7Jq6cjHoK1fVZPcOi
1Mo?rlkey=p1vz01yzudob9it2vwkegvj80&st=ow6kcx9k&dl=0> &st=ow6kcx9k&dl=0
[2] https://www.dropbox.com/t/fS0PLfVdsJT5O4zA

--

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.